Preskočiť na obsah

Evidencia obyvateľstva

Na úseku evidencie obyvateľstva a budov plní obec hlavne tieto úlohy:
a) vykonáva a vedie

  • evidenciu trvalých a prechodných pobytov občanov so štátnym občianstvom Slovenskej republiky na území obce,
  • priebežnú aktualizáciu všetkých zmien nasledovných osobných údajov týkajúcich sa občanov obce (zmeny stavu, zmeny priezviska, zmeny trvalých a prechodných pobytov v rámci obce, zrušenie trvalého pobytu občanov, prihlasovanie do evidencie novonarodených občanov, vyradenie z evidencie občanov z dôvodu úmrtia alebo odsťahovania, zaznamenanie zmeny v súvislosti s udelením štátneho občianstva SR a prepustením zo štátneho zväzku SR),
  • evidencia ulíc a budov v obci (obytné domy. rodinné domy, ostatné budovy, garáže, rekreačné chatky, záhradkárske chatky),
  • agendu rybárskych lístkov

b) vydáva

  • doklady na vybavenie občianskeho preukazu a jeho zmenu,
  • potvrdenia o trvalom a prechodnom pobyte na požiadanie občanov,
  • voľby do orgánov samosprávy obce (volebné komisie),
  • voličské preukazy,
  • súpisné a orientačné čísla na budovy,
  • rybárske lístky
  • voľby do orgánov samosprávy obce (volebné komisie), zabezpečuje vystavenie a aktualizáciu zoznamov voličov,

d) spracúva podklady a pripravuje rozhodnutie o určení súpisného čísla k zápisu budov do katastra nehnuteľností,
e) pripravuje podklady k voľbám a k sčítaniu obyvateľstva, domov a bytov.